o mnie

Moje zdjęcie
Poland
"Dom to miejsce, gdzie dusza rozbiera się do naga. Dom to miejsce, gdzie można zdjąć maskę i dać się domowi pogłaskać po policzku. Dom kołysze do snu. Dom nie ocenia, nie rozlicza, dom kocha bezwarunkowo i bezinteresownie. Tylko dom tak kocha. Jeśli jest prawdziwym domem." -Agnieszka Kacprzyk.

wtorek, 3 maja 2016

HAFTY I FILIŻANKI:)

Zapytała mnie kiedyś koleżanka czy ja coś kolekcjonuję.Owszem jestem typem zbieracza,zbieram dzbanuszki i filiżanki i oczywiście hafty:))Kiedyś kubki,ale z powodu że tak powiem przetowarowania musiałam powiedzieć sobie stop!Jednak miłość do filiżanek została.Nie zbieram całych kompletów tylko pojedyncze sztuki i musi mi naprawdę wpaść w oko żebym ją kupiła.Moja kolekcja zaczęła się od filiżanki niepełnosprawnej:)po prostu kupiłam ją dla wzoru a w domu się zorientowałam,że jest pochyła.
Czy zainspirował Was kiedyś wzór na filiżance czy w ogóle na ceramice tak,że chciałyście ją wyhaftować?Bo mnie tak.
I tak zapoczątkuję cykl postów hafty i filiżanki.Powinnam napisać ceramika ,ale niech zostaną filiżanki:)
Do obrazu bardziej pasuje dzbanuszek i to właśnie dzbanuszki a raczej wzór na nich spowodował ,że jak znalazłam w sieci ten wzór to po prostu musiałam go wyhaftować:)
Kolory jak zwykle dobierałam sama ,mulina dmc:)jeśli ktoś zna autorkę wzoru to bardzo proszę o podpowiedź:)
Jak zwykle u mnie dużo zdjęć ale już mnie z tego znacie ,że nie potrafię się zdecydować które,więc dodaję dużo:))
Na tym zdjęciu jest moja pierwsza filiżanka,ta niepełnosprawna a wzór na igielnik w niej jest właśnie taki jak na filiżance:))
I kolejna ,którą też znacie to filiżanka z fiołkami i serwetki które niedawno pokazywałam:)
Piszcie czy podoba się Wam pomysł z tym cyklem,a może któraś z Was podejmie się pokazania swojej kolekcji połączonej z haftami?:)))
Pozdrawiam Was cieplutko:))
Na kanwie kolejny haft inspirowany ceramiką:)







Free background from VintageMadeForYou

77 komentarzy:

  1. Bozenko, swietny pomysl, te niebieskie roze sa cudne, nie znam autorki, ale chyba kiedys , gdzies widzialam ten haft w czerwonych kolorach. Wzor z igielnika tez kilka razy robilam, tylko, ze na serduszka. Pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia na to, co teraz cie zainspirowalo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go znalazłam na pintereście ale niestety bez autora:)czerwony też widziałam,ale jak zobaczyłam ten niebieski to przepadłam:))

      Usuń
  2. Cykl bardzo mi się podoba i z miłą chęcią poczytam o nim. Jestem pełna zachwytu do doboru haftu z motywem filiżanek, szczerze podziwiam bo ja bym nie umiała. Sama uwielbiam filiżanki ale kupuję rzadko gdyż piję tylko herbatę a ogólnie dostępne są do kawy jedynie i nawet jeśli mi się jakiś motyw podoba to rezygnuję, no bo po co mi? Nie robię z filiżanek dzbanków itd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do herbaty też można dostać tylko rzadziej:)ja lubię filiżanki i używam je na codziennie:)Moje ulubione to te w róże:))

      Usuń
    2. Zgadza się, trudno dostać filiżankę do herbaty :)

      Usuń
    3. Zgadza się, trudno dostać filiżankę do herbaty :)

      Usuń
  3. filiżanki są piękne i bardzo estetyczny i elegancki haft, rewelacyjnie wykonany motyw

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ Ty masz pomysły :) pięknie to wyszło, jestem zauroczona :) Ja mam dwie filiżanki, które dostałam i stoją i ... i stoją za szkłem... nie używam ich... najbardziej lubię swój kubek z lawendą z niego piję wszsytko od kawy przez herbatę, soki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja lubię usiąść po południu i napić się kawy z filiżanki właśnie:)

      Usuń
  5. Wspaniały pomysł, Bożenko!
    Chętnie będę podglądać inne piękne hafciki i Twoją kolekcję filiżanek :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale fajne stworzyłaś kompleciki:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. róże trafiły na moją różaną ścianę:)

      Usuń
  7. Bożenko! obrazek ze serduszkiem jest cudowny i świetny też pomysł robić haft do filiżanek, jednym słowem komplecik jest prześliczny - Pozdrawiam Cię cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. Prześliczne hafty i gustownie zestawione z porcelaną i ozdobami. Świetny pomysł.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. czy mi się podoba pomysł... pewnie, że tak... tylko...
    Bożenko niestety ale muszę iść po pierwsze okulary... znaczy się najpierw muszę zapisać się do okulisty...
    no chyba, że za dnia ale teraz siedzę częściej w ogrodzie niż w domu... zresztą... wzór trzeba mieć a z tym krucho chociaż mam jakiś ' przekształcacz ';
    cudności wyhafciłaś :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to długa droga przed Tobą :))skrócisz ją kupując okulary w sklepie gdzie jest do usługi dołączone jest badanie wzroku:)są takie:)

      Usuń
  10. Bożenko niebieskie różyczki rewelacyjne ,kocham te Twoje fotki i hafciki .
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  11. ....."jak znalazłam w sieci ten wzór to po prostu musiałam go wyhaftować:)"........dobra Jesteś Bożenko. W sieci znajduję masę wzorów, ale żeby od razu haftować?.........hehehe......może kiedyś tak będzie, na razie to nie dla takich niecierpliwców jak ja, nie mówiąc o zdolnościach. Piękne niebieskie różyczki wyhaftowałaś, filiżaneczka też piękna......coby nie było:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja znajduję masę wzorów,ale są takie które do mnie przemawiają:))gdybym umiała malować tak pięknie jak Ty pewno bym do filiżanek malowała obrazy:))))

      Usuń
  12. To uroczo niebieskie haftowane serce jest prześliczne. Twoje hafty są cudowne, jak zwykle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :))trochę się nad nim napracowałam:)

      Usuń
  13. ale masz śliczne zboczenie Bożenko :) urocze są te hafty zainspirowane filiżankami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudne są filiżanki. ..a jeszcze ten kolor...obłędny bo uwielbiam takie niebieskosci.
    u mnie w kolejce do wyhaftowania tez czeka porcelanowy dzbanek właśnie w niebieskie wzory.
    Co do samej porcelany i filiżanek to widzę, że mamy dużo wspólnego:-)
    Na moim blogu tez juz zagościły filiżanki:-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i mnie jakoś teraz bardzo po drodze z niebieskim:)))

      Usuń
  15. mnie też inspirują moje porcelanowe filiżanki a czasem ich zdjęcia znalezione z sieci. Tak było z pisankami, które powstały pod wpływem różanych wzorów na porcelanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widziałam:)i tak właśnie pomyślałam,że Twoje pisanki jak z porcelany:)))

      Usuń
  16. Fajny pomysł...serce cudne...

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy cykl i piękna kolekcja filiżanek:-). Te niebieskości najbardziej mnie urzekły.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bożenko zacznę od tego, że pomysł na taki cykl jest świetny. Raczej się go nie podejmę, bo moja kolekcja to kilkaset świeczek i ciężko byłoby do ich dobrać wzory, chociaż kto wie.. w sieci wszystko idzie znaleźć :) Te wzór serduszka też widziałam, ale autora nie powiem bo nie znam. Za to ja jestem nim zauroczona bo rzeczywiście stanowią z dzbanuszkiem wspaniały komplecik. Ja już czekam z niecierpliwością na kolejne odsłony :) Miłego dnia..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to było by przedsięwzięcie zrobić hafty do świeczek:)))
      pozdrawiam

      Usuń
  19. Śliczne filiżanki i hafciki!! Ja kocham filiżanki, zwłaszcza takie w romantycznym stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Prześliczne niebieskości, to serce haftowane jest wyjątkowe:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepięknie :) Ten haft z niebieskimi różami uroczy, i te niezapominajki w dzbanuszku...

    OdpowiedzUsuń
  22. Ach! Robić, robić - koniecznie! A jak nadal będzie w niebieskościach, to chyba ugrzęznę u Ciebie na wieki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie samymi niebieskościami człowiek żyje:)))

      Usuń
  23. Już jestem fanką tego cyklu! Hafty przepiękne, podobnie jak filiżanki. Czekam na kolejny post. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem fanką porcelany, ale na taki pomysł nie wpadłam :-). Bardzo chętnie będę podglądać kolejne zestawy w cyklu - jestem zauroczona tymi kompletami! A zdjęcia są cudne!

    OdpowiedzUsuń
  25. Bożenko, pomysł pierwsza klasa, jestem obiema łapkami za. Zwłaszcza, że też uwielbiam filiżanki, a na widok takich w niebieskie kwiatki to po prostu wymiękam. Tak więc czekam na kolejne pokazy. Haftowane róże są odjazdowe, pięknie wyglądałaby poducha, mmmmm......
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też myślałam o poduszce,ale jak sobie pomyślałam,że tyle pracy w niego włożyłam a ktoś usiądzie na nim tyłkiem albo co gorsze spodniami z zamkiem i zaciągnie go to stwierdziłam,że poduszek ci u nas dostatek a haft jest za ładny żeby na nim siadać:)))

      Usuń
  26. Bożenko...ten haft, to serduszko kwieciste jest po prostu NIEBIANSKIE !
    Filiżanki powiadasz ... hmm, dobrze wiedzieć na przyszłość ;)
    Cieplutko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bożenko kocham wszystkie Twoje hafty !!!
    I po cichu zazdroszczę, bo ja nie mam na nie czasu, ostatni zaczęłam i nie skończyłam - w czasie ciąży.
    Leży i czeka na lepsze czasy, mam nadzieję, że kiedyś do niego wrócę.
    Buziaki posyłam A

    OdpowiedzUsuń
  28. Ależ to serce cudowne! Idealnie pasuje do Twojej kolekcji.

    OdpowiedzUsuń
  29. Masz piękną zastawę, a haft wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Do filiżanek to i ja mm słabość , nie koniecznie muszą być angielskie i nie zawsze niebieskie , choć te lubie najbardziej ,, Haft przepiękny tyle niebieskości naraz .

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne są Twoje kompozycje. Dopracowałaś w nich każdy szczegół. Pozdrawiam, Ania :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wspaniały pomysł płączyć wzorem filizankę z hafcikiem:) Cudowne hafty, a w tych niebieskich różach zakochałam sie:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak dla mnie wspaniały pomysł na cykl. Cudne hafty dobrałaś i zrobiłaś :) Najbardziej urzekły mnie niebieskie róże i igielnik :)

    OdpowiedzUsuń
  34. nie koniecznie lubię niebieskości ale róże kocham ponad wszystko wspaniale pasują do Twojej kolekcji Bożenko oj się ładnie napracowałaś i jest efekt :)wspaniałe zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:))a ja właśnie pokochałam niebieski:)

      Usuń
  35. Witaj, jesteśmy do siebie podobne bo ja też uwielbiam filiżanki i jak jakaś wpadnie w oko to nie ma zmiłuj się jest od razu moja. Uwielbiam pić kawę,herbatę w filiżanka.szloda tylko ze haftowane mnie nie pociąga. Pozdrawiam Zosia

    OdpowiedzUsuń
  36. prześliczne te haftowane niebieskie róże!

    OdpowiedzUsuń