o mnie

Moje zdjęcie
Poland
"Dom to miejsce, gdzie dusza rozbiera się do naga. Dom to miejsce, gdzie można zdjąć maskę i dać się domowi pogłaskać po policzku. Dom kołysze do snu. Dom nie ocenia, nie rozlicza, dom kocha bezwarunkowo i bezinteresownie. Tylko dom tak kocha. Jeśli jest prawdziwym domem." -Agnieszka Kacprzyk.

sobota, 29 grudnia 2018

ŚWIĘTA,ŚWIĘTA I JUŻ PO:)))

Tyle się człowiek nabiega,narobi ,a tu pstryk ..i już po świętach:))
Też tak macie?:))
Przez święta nie zaglądałam do komputera:)tak sobie obiecałam,że ten czas poświęcę rodzinie i przyjaciołom:)i się udało:)
Wigilia minęła przyjemnie.Jak zwykle była u nas na wieczerzy sąsiadka,która ma 89 lat i jest osobą samotną.Nie ma nikogo,więc dobrze,że ma chociaż nas bo tak musiała by być sama w ten wieczór:)
Właściwie to tego posta postanowiłam napisać żeby przed Sylwestrem podrzucić Wam pomysł na sałatkę i rybę:)może komuś się przyda:)
Najnormalniejsza sałatka jarzynowa z majonezem.Upiekłam biszkopt szpinakowy tnz:5 białek ubiłam na sztywno dodając szczyptę soli.Żółtka rozmieszałam z 3 łyżkami szpinaku rozmrożonego,dodałam pieprz,czubricę i 2 łyżki mąki ziemniaczanej.Do białek wmieszałam masę szpinakową i piekłam ok 25 min w 180 st:)Szpinakowy biszkopt po ostudzeniu posmarowałam majonezem i wyłozyłam na niego sałatkę jarzynową,górę posypałam zieloną sałatką drobno pokrojoną,dodałam małe kleksy majonezu i posypałam dodatkowo ugotowanymi i startymi na tarce jajkami.Górę ozdobiłam wyciętymi gwiazdkami z chleba upieczonymi na patelni:)Sałatkę na biszkopcie fajnie się kroi:)i całkiem fajnie pasuje do zimnego bufetu :)
Kolejnym fajnym pomysłem jest ryba panierowana w migdałach na salsie z grzybów marynowanych:)
Nie uwierzycie,ale złośliwość przedmiotów martwych spowodowała,że przed samymi świętami zepsuł się mikser i migdały do panierowania ryby ścierałam na tareczce do gałki muszkatołowej:))hah normalnie Kopciuszek:))Migdały obrane ze skóry,bielutkie i suche starłam na tarce.Rybę-u mnie sandacz pokroiłam w kawałki ok 7 cm przyprawiłam solą i przyprawą do ryb,a potem otaczałam w jajku i migdałach i usmażyłam na maśle klarowanym:))kiedy sobie ociekał na ręczniku papierowym zrobiłam salsę:)grzyby marynowane(u mnie prawdziwki)pokroiłam w drobną kosteczkę tak samo jak szalotkę i ogórki korniszone,dodałam zieleninę ,sól,pieprz i trochę oliwy z oliwek.Wyłożyłam na talerz a na to poukładałam rybę i po plasterku cytryny:)
Tak sobie pomyślałam,że może przydadzą się Wam jakieś pomysły:)

No i jeszcze najważniejsze:)Bardzo Wam wszystkim dziękuję za piękne życzenia,za prezenty,za kartki przez Was robione:))były ze mną przy wieczerzy,leżały pod choinką:)chociaż choinka to za dużo powiedziane:))to 4 gałązki spięte razem i wsadzone do doniczki:)))
Tak sobie wyglądał mój kominek ..do wigilii,:)))
Pod choinkę dostałam prawdziwy kominek i teraz muszę pomyśleć nad przebudową starego:)))Pomysł już mam:)wykonawcę też..tylko musi dostać weny:)))
W Boże Narodzenie sypnęło śniegiem,zrobiło się pięknie biało:))tak jak powinno być w święta:)))Nawet zaliczyliśmy parę kilometrów z kijkami:)
I w lesie natrafiliśmy na morsy:)nie,nie pokażę Wam zdjęć,ale jestem pełna podziwu dla panów:))kąpać się w górskim potoku w śniegu i mrozie..szacun:)))
Niestety w drugi dzień było po śniegu,padał deszcz i tak jest do dziś:)
Pozdrawiam Was cieplutko:)))jeszcze wpadnę z książkami:))






Free background from VintageMadeForYou

18 komentarzy:

  1. Ale świetny pomysł na sałatkę! Pokaże mamie, ona uwielbia takie urozmaicenia :).
    U mnie też wszystko zmyło i ciągle pada...
    Wszystkiego dobrego w nadchodzącym roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana myślę, że na pewno ktoś skorzysta z Twoich przepisów :) Piękne zdjęcia i pięknie wszystko opisane, buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło znowu do Ciebie zaglądać. Szczęśliwego nowego roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudnie u Ciebie! Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, dania wyglądają pysznie i z pewnością tak smakują, a domek pięknie przystrojony. Dopełnieniem był śnieg, którego u nas niestety nie uświadczysz.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku !
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pięknie u Ciebie! :) Fantastyczny pomysł na sałatkę :) Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku Bożenko! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudny wystrój i smaczne dania:)
    wszystkiego dobrego Bożenko:)
    formę widze trzymasz super:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widać, że święta upłynęły ci we wspaniałej atmosferze.:) Życzę ci szampańskiego Sylwestra i szczęśliwego Nowego Roku. 🍾

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie i z miłością upłynęły ci święta, dziękuję z przypisy nie omieszkam skorzystać, pozdrawiam w Nowym Roku Cudowności i Radości w Zdrowiu i Radości! Small Megi

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, Twoje przepisy mnie zdołowały..........No cóż, kucharka ze mnie kiepska i mało oryginalna. Zapisałam je jednak, może wreszcie się odważę i wykorzystam. U mnie wigilia na spokojnie i raczej mniej dań niż zwykle, przynajmniej nie czuliśmy się z mężem tacy "obciążeni". Pierwszy dzień świąt odebrałam syna z lotniska i zrobiło się wesoło(syn to takie trochę wariacisko). Bożenko, życzę Ci DOBREGO ROKU, zdrówka i wszelkiej pomyślności. Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie u Ciebie Bożenko. Cudne te Twoje dekoracje! Fajna jest głowa jelonka:) A przepis na pewno się przyda. Szczególnie na sałatkę, zrobię ją na sylwestra, zawsze coś innego:) Co prawda spędzamy go tylko we dwoje, ale przy takiej sałatce będzie jeszcze wspanialszy:))))
    Bożenko, dziękuję za piękną karteczkę z życzeniami. Tobie i Twoim najbliższym życzę najpiękniejszego NOWEGO ROKU, w zdrowiu i szczęściu. Buziaki także przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czas pędzi tak szybko i tak nieubłaganie, aż żal człowiekowi się robi... Piękny wystrój u Ciebie, wszystkiego co najwspanialsze na nowy, 2019 rok! Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na noworoczne rozdanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł z tą sałatką na biszkopcie, na pewno wykorzystam :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. U Ciebie Bożenko jak zwykle nie tylko pięknie, ale i smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana...u ciebie jak w bajce :)
    Wystrój, każdy detalik tworzą prawdziwą magię domu.
    Jestem pełna podziwu. Szczęsliwego Nowego Roku:)
    K.

    OdpowiedzUsuń
  16. hmmm, skradłam przepis na sandacza, idealny do mojej bezglutenowej diety :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny post!
    Przepiękne zdjęcia!
    Ściana z haftami CUD! I te niebieskości... :)
    Przepisem na biszkopt szpinakowy się poczęstuję. Bardzo oryginalne podanie tej popularnej sałatki. Dziękuję!
    I wszystkiego Naj... w Nowym Roku!
    Pozdrawiam bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie!!!! I prawda, że tyle bieganiny a tu pstryk.... I po😔
    Za szybko ten czas leci,za szybko i szkoda. Ale cóż na to nie mamy wpływu,a szkoda...
    Piękny gest z zaproszeniem samotnej sąsiadki, piękny!😊 Takie dobre uczynki zawsze owocują,jak nie teraz to w przyszłości💓

    OdpowiedzUsuń