o mnie

Moje zdjęcie
Poland
"Dom to miejsce, gdzie dusza rozbiera się do naga. Dom to miejsce, gdzie można zdjąć maskę i dać się domowi pogłaskać po policzku. Dom kołysze do snu. Dom nie ocenia, nie rozlicza, dom kocha bezwarunkowo i bezinteresownie. Tylko dom tak kocha. Jeśli jest prawdziwym domem." -Agnieszka Kacprzyk.

czwartek, 9 maja 2019

TRÓJKA E-PIK MAJ

Kolejny miesiąc z wyzwaniem czytelniczym Trójka e-pik.
Majowe tematy były następujące:
1/List do Ciebie
2/Poczet królowych polskich i europejskich
3/Książka z liczbą w tytule

Jako "list do Ciebie"przeczytałam książkę Paulo Coelho "Listy Proroka"
Coelho-mój ulubiony pisarz.Przeczytałam wszystkie jego książki a z niektórych nawet wypisywałam sobie jego mądrości:)Listy Proroka to nie tyle książka napisana przez niego ,tylko są to listy miłosne Girbana Khalila do Mary Haskell.Girban był malarzem,poetą,filozofem,pochodził z Libanu.Studiował w Bostonie i Paryżu.Wielki wpływ na jego sztukę wywarła przyjaźń z Mary Haskell,która z czasem przerodziła się w miłość.Jednak tylko platoniczną.Nigdy nie było im dane być naprawdę razem:)
Drugą częścią Listów jest opowiadanie Girbana Khalila "Prorok".

Poczet królowych polskich i europejskich:
Tu przeczytałam książkę Philippy Gregory "Biała Królowa".Wojna Dwu Róż,Anglia,walczą ze sobą rody Yorków i Lancasterów.Są to dzieje Edwarda IV Yorka i jego żony Elżbiety Woodvilie.Wojna bratobójcza,bezwzględna.Zdecydowanie wolę o tych czasach oglądać filmy np Robinn Hood,też się jego postać przewija w tej książce:)))niż wyobrażać sobie te wszystkie walki i nadążać kto z kim i kogo aktualnie chcą zabić:)))

Książka z liczbą w tytule:
Jest to zbiór opowiadań pod wspólnym tytułem "2012".Pięć opowiadań które napisali:Jacek Dehnel,Małgorzata Kalicińska,Rafał Kosik,Zygmunt Miłoszewski i Beata Pawlikowska.Ten wspólny tytuł 2012 to rok w którym miał według Azteków nastąpić koniec świata.Każde z opowiadań nawiązuje do tego roku.Opowiadania są z cyklu science fiction,no może poza Kalicińską:)
Poza książkami na wyzwanie przeczytałam od ostatniego wpisu:
Rachel Abbott-"Zabij mnie jeszcze raz"i "Droga ucieczki"
Remigiusza Mroza-"Testament","Umorzenie"
Heather Morris-"Tatuażysta z Auschwitz"
Jonatana A Edlowa-"Zabójcza kolacja"
Od ostatniego wpisu przeczytałam 3429 stron,a ogółem od początku roku 16 360stron:))co się przekłada na 41 książek:))
Chwilowa przerwa w czytaniu:))Wyjeżdżam na krótkie wakacje:)))
Do zobaczenia po powrocie:)
Pozdrawiam Was cieplutko:)))





Free background from VintageMadeForYou

19 komentarzy:

  1. Bardzo, bardzo pochwalam Twoją czytelniczą pasję, Bożenko! Zapowiedziałaś wakacje od czytania... a ja właśnie w wakacje i na wyjazdach czytam najwięcej ;-)))
    Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jadę w miejsce gdzie grzechem było by czytać a nie chłonąć :)))

      Usuń
  2. A ja czytam wszędzie. Miłych wakacji życzę. Chłoń z zachwytem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak jadę na wakacje z plażingiem i leżingiem to książka jest obowiązkową atrakcją:))ale teraz jedziemy na bardzo intensywne wakacje,więc na książkę po prostu nie będzie czasu:)))

      Usuń
  3. Podoba mi się, jak się "wpasowujesz" w te czytelnicze wyzwania. Przeczytałam sporo książek(kolejne czekają), ale miałabym problem z wpasowaniem się w te wyzwania. Wypoczywaj, chłoń i relaksuj się. Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuzanna podaje tematy,a książki same się znajdują:)teraz okazało się ,że dwie miałam na półce jako jedyne nie przeczytane:)))tylko królową wypożyczyłam:)mnie to inspiruje do poszukiwania nowych tematów do czytania:)nigdy np nie czytałam książek o górach,a na wyzwanie przeczytałam i bardzo mi się podobała:))albo listów do..też jakoś nie pociągał mnie ten rodzaj literatury,a teraz przeczytałam i mam ochotę na więcej:))

      Usuń
  4. Fajne są takie wyzwania, bo mobilizują i jeszcze można się pochwalić :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe książki :)
    Miłych wakacji, odpoczynku i wspaniałego relaksu <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też kiedyś przepisywałam Coelha;) Fajne czytelnicze wyzwanie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książki warte przeczytania ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam :)
    Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe wybory czytelnicze :)
    Coelho próbowałam kiedyś 'ugryźć', ale nie przemówił do mnie. Cieszę się zatem, że ty Bożenko odnalazłaś z nim wspólną drogę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem szczerze - podziwiam. Moje wyzwanie na ten rok to 50 książek. Z Ciebie to prawdziwa mistrzyni czytelnictwa.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję tych wielkich wyczynów czytelniczych, podziwiam wielce... Pozdrawiam serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam serie książek Philipy Gregory. Naprawdę genialne książki. Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń