o mnie

Moje zdjęcie
Poland
"Dom to miejsce, gdzie dusza rozbiera się do naga. Dom to miejsce, gdzie można zdjąć maskę i dać się domowi pogłaskać po policzku. Dom kołysze do snu. Dom nie ocenia, nie rozlicza, dom kocha bezwarunkowo i bezinteresownie. Tylko dom tak kocha. Jeśli jest prawdziwym domem." -Agnieszka Kacprzyk.

piątek, 23 lipca 2021

GROTA NEPTUNA:)

Jeśli przyleciałeś na Sardynię samolotem z Katowic to lądujesz w mieście Alghero.Na północnym zachodzie wyspy.Tydzień to za mało żeby zwiedzić całą wyspę,tym bardziej że wypożyczenie samochodu na tydzień to kwota trzech tysięcy.Ale można podróżować autobusem.Zdeżyliśmy się z trudnością w kupnie biletów.Dziwne zwyczaje,że nie możesz kupić biletu tam i z powrotem.Na powrót bilet możesz kupić w miejscu z którego wyjeżdżasz.Tylko jak dojechaliśmy do Capo Caccia żeby zwiedzić grotę to się okazało,że jest tylko kasa biletowa do groty.Całe szczęście,że przyjechał gość busem,takim bez okien z naturalną klimą i nas pozbierał.Z powodu covidu kierowcy nie sprzedają biletów,ale stoją przy kasowniku i pilnują żebyś skasował bilet:))Do groty pływają też statki,ale tylko wtedy kiedy nie wieje wiatr.a my niestety trafiliśmy na dni wietrzne:)Sama grota jest perełką:)Odkryta 300 lat temu przypadkiem przez rybaka.Wiek jej jest szacowany na 130 milionów lat.Ma 4 kilometry długości,ale dla turystów udostępnione jest kilkaset metrów.Piękne nacieki ,stalaktyty i stalagmity,słone jeziorko.Więcej groty udostępnione jest tylko speleologom.Do groty schodzi się po schodach.Jest ich 650,nazywają się Escala del Cabriol,czyli kozie schody.Wykuto je w połowie lat pięćdziesiątych dla turystów.Schodzenie to jeszcze nic,ale wyjście po nich dało mi tak w kość,ze nie chcecie wiedzieć gdzie miałam zakwasy:))))Natomiast widoki i doznania warte są każdej kropli potu i łez:)))Zostawiam Was ze zdjęciami,delektujcie się:))
Jeśli będziecie mieli możliwość lecieć na Sardynię to polecam całym sercem:) Pozdrawiam Was cieplutko:)
Free background from VintageMadeForYou

12 komentarzy:

  1. Cudowne miejsce. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe miejsce , kocham Włochy . Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe zdjęcia:) Faktycznie można się nieźle zdziwić kupując bilet xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne widoki. 650 schodów pod górę - nie dziwię się, że powstały zakwasy.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja Bożenko chce wiedziec, gdzie miałaś te zakwasy he he he.
    Żartowałam, a tak serio to przepiekne miejsce, już zdjecia niesamowite zachwycają, to jak tam cudnie musi byc "na żywo"? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne widoki i wspomnienia! Ja na razie marzę o wyjeździe dokądkolwiek ;) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne zdjęcia i super podróż :) Nigdy nie byłam we Włoszech..

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam na Sardynii dwa lata temu i się zakochałam. W tej grocie nie byłam, ale kilka innych odwiedziłam i do dziś mile wspominam te wakacje:-)))
    Mnie najbardziej na Sardynii urzekła La Madallena:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne miejsce!! Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesamowita ta grota! Ale ilość schodów nie do pozazdroszczenia...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ tam pięknie... Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń