o mnie

Moje zdjęcie
Poland
"Dom to miejsce, gdzie dusza rozbiera się do naga. Dom to miejsce, gdzie można zdjąć maskę i dać się domowi pogłaskać po policzku. Dom kołysze do snu. Dom nie ocenia, nie rozlicza, dom kocha bezwarunkowo i bezinteresownie. Tylko dom tak kocha. Jeśli jest prawdziwym domem." -Agnieszka Kacprzyk.

sobota, 10 sierpnia 2019

TRÓJKA E-PIK SIERPIEŃ:)

Kolejny miesiąc czytelniczy i kolejne wyzwanie:)
Tym razem do przeczytania były tematy:
1/po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języków sąsiadów Polski)
2/motywy słowiańskie
3/książka o książce
Na pierwszy zadany temat przeczytałam książkę ,która w oryginale jest w języku czeskim.Milan Kundera "Nieznośna lekkość bytu".(235str)
Czesi są jednak specyficzni,a książka dziwna:))I to tyle co mam na jej temat do powiedzenia:)))
Drugi temat "motywy słowiańskie"- poszłam w kierunku Słowian wschodnich.Historia dzieje się w dzisiejszej Rosji, a w tle są wojny w Czeczenii.Nino Haratischwili "Kotka i Generał"(614str).Dużo emocji mnie kosztowała.Książka oparta na faktach i pierwszym sądzie nad zbrodniarzami wojennymi którzy zostali ukarani,co w Rosji jest raczej niemożliwe.Nic się nie zmieniło od II wojny światowej,nadal są pijanymi bestiami znęcającymi się nad kobietami,dziećmi i młodymi dziewczynami.Tu dochodzi do brutalnego gwałtu a potem śmierci młodziutkiej czeczenki.
I ostatnią książką jaką przeczytałam na wyzwanie "książka o książce"jest Remigiusz Mróz "Listy zza grobu"(461str).Troszkę się moje koleżanki zdziwiły ,ze akurat ta książka,ale przecież dużą rolę w poszukiwaniach odgrywa książka Stefana Żeromskiego "Międzymorze",czyli jest książka w książce:))))
350 letni platan koło pałacu w Krotoszycach:)))
Jeszcze udało mi się przeczytać dwie książki Karoliny Wilczyńskiej."Cisza między dźwiękami"(345str)ostatnia z części "Stacji Jagodno"i "Zapach bzu"(323str)kolejna część serii "Rok na Kwiatowej"
Od ostatniego wpisu przeczytałam 1978 str,a od początku roku 28 337str:)
Muszę trochę wyluzować z czytaniem,bo ostatnie książki dość mocno mnie dotknęły:)
Pozdrawiam Was cieplutko:)))





Free background from VintageMadeForYou

8 komentarzy:

  1. Ciekawe tematy i ciekawe książki w tych tematach. Kunderę, Mroza i Wilczyńską też już mam za sobą.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super książki, czytać, to wspaniała czynność. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za stos propozycji lektur do przeczytania 🙋
    Skorzystam w razie potrzeby😀
    Tymczasem serdecznie pozdrawiam i życzę miłych dni nowego tygodnia 🦋☕☀️🌻❤️

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam niestety ostatnio czasu na książki, staram się w każdej wolnej chwili coś tam doczytać, zazdroszczę tych chwil z lekturą, pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe lektury, chętnie skorzystam z Twoich podpowiedzi. Tytuły spisane na listę książek do przeczytania :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bożenko ładny i ciekawy zestaw przeczytałaś. Ja w tym roku mam słabiutką listę czytelniczą. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mroza czytałam , bardzo lubię jego książki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No właśnie są książki po których muszę mieć przerwę.

    OdpowiedzUsuń