o mnie

Moje zdjęcie
Poland
"Dom to miejsce, gdzie dusza rozbiera się do naga. Dom to miejsce, gdzie można zdjąć maskę i dać się domowi pogłaskać po policzku. Dom kołysze do snu. Dom nie ocenia, nie rozlicza, dom kocha bezwarunkowo i bezinteresownie. Tylko dom tak kocha. Jeśli jest prawdziwym domem." -Agnieszka Kacprzyk.

wtorek, 20 sierpnia 2019

PODKŁADKI NA SZYDEŁKU I SZYBKA KUCHNIA:)

Ależ się rozleniwiłam!!
Nie chce mi się nawet czytać,co już jest z deczka nienormalne:)Ale się motywuję i nieustannie szukam weny.
Już dawno wymyśliłam,że do moich niebieskości brakuje mi podkładek na stół.Nici zakupione pojechały ze mną na wakacje...no i właśnie ,tylko zwiedziły Hel,były nawet na plaży i wróciły w takim stanie jak pojechały:)))
No i jak je rozpakowałam zrobiło mi się głupio,że taki leń mnie dopadł,pognałam drania i zabrałam się za pracę:)
A podkładki wyszły tak:
Jak zapewne wiecie uwielbiam targi staroci i na tychże targach udało mi się kupić takie oryginalne kubeczki na jajka na miękko:)
Nie udało mi się być na Jarmarku Dominikańskim w Gdańsku,ale była za to moja córka i kupiła mi parę perełek:))oczywiście kubeczki na jajka,maleńką maselniczkę taką na pół kostki masła i parę innych drobiazgów:)
Zdarzyło się Wam zostać obdarowanym wielką cukinią?albo taką wyhodować?i co zrobić z takim gigantem?
Znalazłam fajny przepis na wykorzystanie wielkiej cukinii:)
obieramy ją i skrobaczką do jarzyn albo jak ktoś ma porządny sprzęt to nim robimy z niej płatki wzdłuż,zwijamy je w roladki i zalewamy zalewą:
koperek poszatkowany
3 ząbki czosnku wygniecione
1/2 łyżeczki soli
1 łyżka miodu
2 łyżki octu
pieprz do smaku
ostra papryczka drobno pokrojona
olej około 100 ml
(to jest porcja na małe pudełko po lodach)-mieszamy i zalewamy tą zalewą roladki z cukinii,odstawiamy do lodówki conajmniej na dwie godziny,ale jak postoi dłużej robi się lepsze:)
Na talerzu koło serka są właśnie te roladki i papryka pieczona również w zalewie:)
Paprykę opiec w piekarniku,przełożyć do woreczka,woreczek najlepiej włożyć do garnka z pokrywką i zostawić do ostudzenia.Następnie papryki obrać ze skóry i z pestek,opłukać i włożyć do zalewy:
1 szkl octu
5 szkl wody
2 łyżki soli
4 łyżki cukru
5 ząbków czosnku
2 łodygi rozmarynu
W tej zalewie zagotować,jak tylko się zagotuje odcedzić ,przełożyć do zamykanego pojemnika i zalać olejem.Zrobi się ciepłe,więc ostudzić i można przechowywać w lodówce.Taka papryka nie nadaje się na zimę,ale do jedzenia na bieżąco:)
Obiecałam szybkie przepisy:)wiecie że jestem fanką ciasta francuskiego:)Kombinuję z nim różne cudeńka.Dziś podam Wam pomysł na torcik z łososiem i bułeczki z grzybami:)
Torcik-ciasto pokroić na trójkąty i upiec ok 15-20min.Serek Almette,albo jakiś inny jaki lubicie wymieszać z ziołami,upieczoną na złoto cebulką drobno posiekaną i ogórkiem korniszonym.Po upieczeniu ciasta posmarować je serkiem ,położyć plaster wędzonego łososia,nakryć drugim płatkiem ciasta na który dać kleksa z serka i ozdobę np oliwkę:)))
Bułeczki to upieczone krążki wycięte z ciasta francuskiego.Po upieczeniu przekroić delikatnie bułeczki,nałożyć farsz-grzyby usmażone na cebulce z solą i pieprzem,nałożyć górę lekko przetartą majonezem i posypaną cebulką zieloną:)
Proste?proste
Pasztet z udek kurczaka już Wam podawałam przepis.Jest równie prosty do zrobienia:)
Ostrą papryczkę hoduję sobie na oknie w kuchni:))
To na dziś wszystko:)
Pozdrawiam Was cieplutko:))






Free background from VintageMadeForYou

43 komentarze:

  1. wspaniałe jakbym do ciebie naprawdę zawitała :)
    ach jak niebieski ożywia ten stół

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. buszujesz po Polsce to może i do mnie zawitasz naprawdę :))))

      Usuń
  2. Głodna się zrobiłam:)
    A zestawy porcelany z szydełkowymi cudeńkami- przepiękne:)
    Serdeczności zostawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie u Ciebie niebiańsko by się chciało powiedzieć i smacznie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pysznie dziś u Ciebie Bożenko :)
    Stół zastawiony tymi niebieskościami, w towarzystwie prześlicznych, również niebieskich podkładek, wygląda po prostu obłędnie. Podoba mi sie niesamowicie <3
    Ściskam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile pięknej porcelany Bożenko..., podkładki też cudne, aż żal je zakrywać, a jak smakowicie u Ciebie... Przesyłam moc serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za serdeczności i za miłe słowa:)))

      Usuń
  6. Och jakie cudowności u Ciebie i jak smakowicie ...Pozdrawiam sierpniowo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Same wspaniałości u Ciebie Bożenko, aż milej na duszy, pięknie! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak u Ciebie jest ślicznie. Wszystko dopasowane ze smakiem i klasą. Fajne i proste przepisy, które na pewno wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się ,że mogę być pomocna:)dziękuję za miłe słowa:)

      Usuń
  9. Piękne podkładki, Bożenko!
    Wspaniały klimacik wyczarowałaś w swoim domu :-)
    No a smakowicie to u Ciebie jest zawsze - kilka przepisów wypróbowałam i zawsze byliśmy zachwyceni.
    Pozdrawiam serdecznie 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiem Ci ,że lejesz miód na moje serce:))dla takich komentarzy warto przygotowywać posty:)))dziękuję:)

      Usuń
  10. Bożenko piękne te podkładkowe serwetki. Wspaniale stół się prezentuje z taką zastawą. A smakowicie u Ciebie dziś że ślinka leci. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaczarowałaś mnie tym kobaltem... Bajkowy świat u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama się nim zaczarowałam parę lat temu:)))jest cudny:))

      Usuń
  12. Tylko czytam słowo Hel i już się uśmiecham, miłe wspomnienia. Toż takie lenistwo jest jak najbardziej wskazane, często więcej nam daje, niż myślimy. :) Serwetka, podkładka jest boska i cudownie przyozdabia stół, no mega mi się podoba. W ogóle to cuda upolowałyście i wszystko wygląda, jakbyśmy przenieśli się do innej epoki, a ja to uwielbiam. No i nawet nie powstrzymuję mojej wyobraźni, niech tworzy, skoro została zainspirowana. :) Pozdrawiam cieplutko. :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i mnie Hel dobrze się kojarzy:)))mile spędzony czas w fajnym gronie:))a na podkładki i tak przyszedł czas:)))dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  13. Bożenko nie tylko Tobie się nie chce:))))Doszłam do wniosku że to zmęczenie materiału:)))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz Jadziu,to nawet nie zmęczenie,ale nie mogę wybrać wzoru do haftu i to mnie najbardziej denerwuje:)))co się do jakiegoś przyłożę to inny wpada mi w oko:)))i tak się kręcę jak ten osiołek co mu w żłoby dano w jednym owies w drugim siano:))))))))

      Usuń
  14. Trochę mi lepiej, bo już się doszukiwałam chorób jakichś poważnych, że niby czemu tak na nic nie mam ochoty......ale jak na kogoś komu się nic nie chce, to jednak coś robisz. Podkładka- serwetka śliczna, a te inne niebieskości naprawdę cudowne. Nigdy nie byłam na Jarmarku Dominikańskim, choć się kiedyś wybieraliśmy z mężem. Jednak to chyba dobrze, bo pewnie by mi się za dużo rzeczy podobało.......Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie również nie udało się być na jarmarku i też myślę,że dobrze,bo wróciła bym bez kasy:))))pozdrawiam

      Usuń
  15. Cudne podkładki i w jedynie słusznym kolorze. A i dodatki kuchenne piękne :-) A co do weny, pomysłów itd, nic na siłę, czasem trzeba odpocząć, zresetować się, to nie fabryka :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to sobie właśnie tłumaczę:))))buziaczki:)

      Usuń
  16. Piękne podkładki, przepiękny kolor granatu

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolor granatowy podkładek mnie zachwycił.Robi wrażenie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę, ze obracałyśmy sie w podobnych rejonach:) na jarmarku byłam, ale czasu za mało, żeby to wszystko obejrzeć i ze staroci na pewno nic nie widziałam. Piękną masz juz kolekcję- podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:))moja cała rodzinka poszukuje dla mnie perełek:)))więc jest to zakaźne:)))pozdrawiam:)))

      Usuń
  19. Bardzo szykowna ozdoba stołu, pięknie się komponuje z Twoją zastawą:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Same pyszności i jeszcze do tego podane przy takim pięknym stole... mogłabym u Ciebie zamieszkać na stałe ;) hahaha

    OdpowiedzUsuń
  21. Prześliczny zestaw i smakowite jedzenie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bożenko, przy tak zastawionym stole wszystko jeszcze lepiej smakuje. Muszę zrobić takie roladki bo urodziło mi się sporo cukinii:) Może wrzucisz jakiś przepisik z cukinii w marynatce na zimową porę.
    pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń